Inter-Sprint – Online promotioneel kansspel

Inter-Sprint is de nummer 1 bandenleverancier van Europa. Als het gaat om banden dan is Inter-Sprint dé leverancier want zij biedt haar klanten topkwaliteit, de beste service, kennis en vakmanschap. Met de meer dan indrukwekkende voorraad van alle A-merken en een aantal geselecteerde private labels en ‘exclusive brands’ is Inter-Sprint Europa’s grootste import- en exportbedrijf op het gebied van autobanden.

Om de verkoop van autobanden juist in de rustigste tijd van het jaar te stimuleren was Inter-Sprint op zoek naar een kortstondige incentive actie.

Loyaliteitsoplossing

Sparco heeft voor Inter-Sprint een online promotioneel kansspel ontwikkeld dat 4 maanden ingezet is voor haar Nederlandse en Belgische klanten. De deelnemers ontvingen op dagelijkse basis geautomatiseerd online digitale loten na aankoop van banden. Met deze digitale loten maakten zij maandelijks kans op mooie prijzen die voor de 4 trekkingen van dit promotioneel kansspel geselecteerd werden. De loterijwebsite toonde de deelnemers de reeds ontvangen loten, de prijzenpagina en het aantal dagen voor de trekking. Hoe meer banden de deelnemers afnamen, des te meer kans zij maakten op mooie prijzen. Eenmaal per maand werd door een externe juriste een trekking verzorgd en ontvingen de deelnemers de trekkingsuitslag met de gewonnen prijzen per e-mail. Ook de niet-winnaars werden geïnformeerd en gestimuleerd om weer actief deel te nemen voor de volgende trekking. De laatste 2 maanden werden campagnes geïnitieerd waarbij de klanten van Inter-Sprint extra loten ontvingen bij de aanschaf van een aantal geselecteerde bandenmerken. Hierdoor werd extra sturing gegeven aan de afzet van die merken.

De prijzenpot is uiteraard afhankelijk van het budget van de opdrachtgever en wordt op productniveau afgestemd op de maximale waarde zodat dit promotioneel kansspel buiten de kansspelbelasting blijft. Dit kansspel voldoet bovendien aan de voorwaarden die de overheid aan promotionele kansspelen stelt.

Sparco verzorgde de loterijwebsite in de look-and-feel van Inter-Sprint, de e-mail communicatie met de deelnemers, het versturen van de prijzen, project management én de aftersales.

Inter-Sprint heeft mede dankzij het online promotioneel kansspel:

  • De omzet kunnen stimuleren in de rustigere zomermaanden
  • Extra sturing kunnen geven aan de afname van specifieke merken
  • Veel enthousiaste reacties ontvangen van haar klanten
  • Ook kleinere afnemers kunnen verrassen met prachtige prijzen
  • Een succesvolle actie kunnen opzetten met een gemaximeerd budget
Share this:
Cock Kraak, Commercial Manager bij Inter-Sprint

“We hebben ervoor gekozen om de loyaliteit van onze klanten te belonen. We hebben dit weer gedaan via een van de professionele loyaliteitsprogramma's van Sparco. Alles is wederom zeer professioneel en prettig verlopen."

Ali Al Bana Account & Project Manager
Kevin Martens Commercial Director

Andere succesverhalen.

>
ING.

Dankzij een gedegen distributiesysteem voorziet Sparco de Rentenpuntenwinkel van ING doorlopend van een aantrekkelijk cadeau-assortiment.

>
De Persgroep.

Dankzij de inzet van een unieke incentive heeft het Algemeen Dagblad een groot aantal nieuwe abonnees verworven.

>
L’Oréal.

Door de A-merk producten in het loyaliteitsprogramma gaf L’Oréal haar resellers een extra stimulans om L’Oréal producten te verkopen.