Forbo – Sparen met Forbo

Sinds 1928 produceert Forbo Flooring toonaangevende vloerbedekkingen voor zowel de projecten- als de consumentenmarkt. Met een marktaandeel van 65% wereldwijd is Forbo wereldleider in vloerbedekkingen.

Voor één van haar producten, Coral entreematten, wilde Forbo haar klanten belonen voor loyaliteit. Daarom zocht men een partner om een loyaliteitsprogramma mee te starten.

Loyaliteitsoplossing

Om de vraag van Forbo optimaal te beantwoorden heeft Sparco het ‘Sparen met Forbo’ online spaarprogramma ontwikkeld. Het programma is specifiek gericht op het stimuleren van de verkoop van producten uit de Coral collectie. Hoe meer woninginrichters van dit specifieke product verkopen, hoe meer punten zij ontvangen. Deze punten kunnen zij vervolgens inwisselen voor aantrekkelijke cadeaus in de cadeaushop. Door het speciaal voor Forbo ontwikkelde maatwerk kunnen deelnemers eenvoudig verkoopfacturen uploaden. De facturen worden in de backend gecontroleerd door medewerkers van Forbo waarna de punten worden toegekend aan de spaarders.

Door het aantrekkelijke cadeau-assortiment dat maandelijks wordt aangevuld met nieuwe A-merkproducten  hebben deelnemers altijd een goede reden om meer punten te willen sparen. Door het jaar heen worden er e-mail campagnes gelanceerd om spaarders actief bij het programma te betrekken.

Forbo heeft mede dankzij het ‘Sparen met Forbo’ platform

  • Meer sturing kunnen geven op de loyaliteit richting Coral
  • Een onderscheidend vermogen t.o.v. haar concurrentie kunnen realiseren
Share this:
Renate de Vries, Productmanager bij Forbo

“Met de introductie van het loyaliteitsprogramma van Sparco bij onze dealers, zien wij dat de verkopen van de Nr. 1 entreemat van Nederland – Coral – groeien en veel van onze dealers enthousiast reageren. Daarnaast helpt Sparco met het verwerken, dat neemt ons veel werk uit handen. Fijn om zo ontzorgd te worden”

Ali Al Bana Account & Project Manager
Kevin Martens Commercial Director

Andere succesverhalen.

>
Q-Park.

Door het Q-Park Plus Spaarprogramma heeft Q-park inzicht gekregen in klantprofielen en het parkeergedrag van haar parkeerders.

>
Intros Hotel Supplies.

Intros Hotel Supplies kan haar assortiment aanvullen dankzij het brede scala A-merk producten van Sparco.

>
Weight Watchers.

Om het aantal inschrijvingen te verhogen bood Weight Watchers haar deelnemers verantwoorde merkproducten.