Algemeen Dagblad

De Persgroep Nederland is een toonaangevende uitgever van diverse nationale, regionale én lokale nieuwsmerken, magazines en online platforms. Ook De Persgroep Nederland ziet een verandering in leesgedrag door de digitalisering. Tegenwoordig lezen steeds meer consumenten het nieuws via verschillende media en applicaties. Om in deze bewegelijke markt het aantal dagbladabonnees te verhogen was De Persgroep dus opzoek naar een unieke incentive.

Distributie oplossing

Sparco is met het idee gekomen om iedere nieuwe abonnee te belonen met een unieke tablet. Op de tablet was de applicatie van het Algemeen Dagblad vooraf geïnstalleerd. Nieuwe abonnees ontvingen het Algemeen Dagblad per mail en hadden de mogelijkheid om de krant direct op de tablet te lezen.

Sparco heeft voor het inkopen van de tablet contact opgenomen met de directe leverancier in Hongkong. Hierdoor was het mogelijk om De Persgroep Nederland de best mogelijke prijs te bieden. Daarbij namen Sparco en de tablet leverancier ook de aftersales op zich waardoor het Algemeen Dagblad hier geen omkijken naar had.

De Persgroep Nederland heeft mede dankzij de inzet van Sparco:

  • Meer abonnees voor het Algemeen Dagblad
  • De beste prijsgarantie voor de tablet
  • Een unieke en relevante incentive
Share this:
Gerben Sterringa Sales & Account Executive

Andere succesverhalen.

>
Heuver.

Door het uitgebreide cadeau-assortiment van Sparco heeft Heuver een extra toegevoegde waarde voor haar klanten.

>
Rensa.

Door het loyaliteitsprogramma dat door Sparco is ontwikkeld geeft Rensa een permanente vorm aan haar losse spaaracties.

>
Eneco.

Om de aanmelding van nieuwe klanten te stimuleren heeft Sparco een webapplicatie ontwikkeld die het voor nieuwe klanten eenvoudig en aantrekkelijk maakt om klant te worden.