De Nationale B2B Klantloyaliteit Benchmark 2019

Waar B2B Nederland volop bezig is met het genereren van new business, staat klantloyaliteit bij velen nog in de kinderschoenen. Ondanks het feit dat juist uit bestaande klanten meer winst gehaald kan worden, doen bedrijven hier nog niet altijd even veel mee. Reden voor Sparco International om de Nationale B2B Benchmark Klantloyaliteit in het leven te roepen. Het onderzoek werd uitgevoerd onder een kleine 100 bedrijven. In ons rapport geven we je de belangrijkste resultaten.

De onstuitbare digitalisering heeft niet alleen besparingen en een verbeterde klantervaring opgeleverd, maar ook meer transparantie. Dat heeft tot gevolg dat de klant het voor het zeggen heeft. Voor B2B bedrijven resulteert dat in de uitdaging om te gaan met de klantloyaliteit. In de Nationale B2B Benchmark Klantloyaliteit vroegen we een kleine 100 bedrijven hoe zij dit aanpakken.

Het rapport geeft onder andere antwoord op de volgende vragen:

– Waar houden bedrijven zich mee bezig op het gebied van klantloyaliteit?
– Wat zijn de grootste belemmeringen in het optimaliseren van de klantloyaliteit?
– Wat doen succesvolle bedrijven anders dan de rest?

De Nationale B2B Benchmark Klantloyaliteit biedt waardevolle inzichten op een gebied waar veel te winnen valt.
Download nu het rapport!